Aquesta pàgina requereix tenir activat el javascript per a funcionar correctament
Notícies

Sistema de notificacions telemàtiques mitjançant compareixença a la seu electrònica

15/05/2013
El Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques (MINHAP), en col·laboració amb la Sotsdirecció General d'Immigració del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social (MEYSS), ha posat en funcionament el sistema de notificacions telemàtiques mitjançant compareixença en la seu electrònica del Ministeri, des del passat 15 d’abril de 2013.

La notificació electrònica de comunicacions en l’àmbit d’estrangeria està prevista en la Llei 59/2003 de signatura electrònica, a la Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, al RD 1671/2009, en la disposició addicional quarta del RD 557/2011 i en diverses Ordres Ministerials (HAP/548/2013 de 2 d’abril....)

La notificació electrònica implica que l’Administració no enviarà en format paper, cap comunicació o resolució que afecti a l’expedient administratiu que l’interessat tingui en tràmit en l’Oficina d’estrangeria, sinó que serà el propi destinatari de la notificació, qui accedeixi a la consulta d’aquestes comunicacions via web i, en el seu cas, es descarregui les mateixes, el que suposa el coneixement en temps real de les comunicacions que es realitzen durant la tramitació del procediment.

Per aquest mitjà es podrà notificar qualsevol comunicació que afecti a la sol·licitud que hagi presentat l’interessat, citacions, requeriments, tràmit d’audiència, resolució, recurs administratiu, en el seu cas, etc.
Col·lectius als quals va dirigit:

A)    Ciutadans estrangers
Quan el ciutadà estranger sigui el subjecte legitimat per a la presentació de la sol·licitud pot sol·licitar que les comunicacions i notificacions del seu expedient administratiu es realitzin per mitjans electrònics, marcant la casella corresponent en l’imprès de sol·licitud.

B)    Altres Col·lectius.
Segons la disposició addicional quarta del RLOEx, l’admissió de la notificació mitjançant compareixença electrònica en la seu serà obligatòria per a tots els sol·licitants persones jurídiques i per aquells col·lectius de persones físiques que, per raó de la seva capacitat econòmica o tècnica, dedicació professional o altres motius acreditats tinguin garantit  l’accés i disponibilitat dels mitjans tecnològics precisos:

    B.1) Si el subjecte legitimat per a la presentació de la sol·licitud és una persona jurídica, la notificació de tots els actes que afectin l’expedient es realitzarà obligatòriament mitjançant compareixença en la seu electrònica, amb independència de que el representant legal de l’empresa marqui (o no) la casella.

    B.2) Quan el subjecte legitimat per al tràmit és el propi ciutadà estranger, pot designar, el propi imprès de sol·licitud, a un professional (advocat, graduat social, gestor administratiu, tècnic tributari, etc.) per a  que sigui aquest qui accedeixi a la seu electrònica i se li realitzin a ell les notificacions dels seus expedients.

    En els supòsits en els que el professional assisteixi al ciutadà estranger però el domicili de notificacions designat sigui el del propi estranger i aquest no hagi consentit o sol·licitat les comunicacions i notificacions per mitjans electrònic, les notificacions es realitzaren per correu postal.

Per accedir a la notificació electrònica és necessari que el destinatari de la mateixa disposi de DNI electrònic o de certificat digital (DNI-e, FNMT, CATCERT, ACA..).

En l’imprès de sol·licitud s’han de complimentar tots els camps de l’apartat DOMICILI A EFECTES DE NOTIFICACIONS, incloent un número de telèfon mòbil i una direcció de correu electrònic, ja que, tal i como podeu veure en el power pont que s’adjunta, s’enviarà un SMS, i un e-mail amb l’avís de la seu electrònica, quan la comunicació/resolució que li afecti estigui disponible, així com la indicació del vincle a través del qual es pot accedir a la mateixa.

Si amb motiu de la presentació d’un recurs administratiu hagués algun canvi respecte al consentiment per a la notificació electrònica, sobre la persona destinatària de la mateixa, NIF (DNI/NIE) número de telèfon, e-mail, o qualsevol altre dada, és imprescindible que es comuniqui clarament aquesta circumstància en el propi escrit del recurs.

El sistema de notificació electrònica permet acreditar la data i l’hora en la que es produeix la posada a disposició de l’interessat de l’acte objecte de la notificació, així com la d’accés al seu contingut, moment a partir del qual la notificació s’entendrà practicada a tots els efectes legals.

Rere constatar que s’ha facilitat a l’interessat l’acte objecte de notificació i han transcorregut 10 dies naturals sense que s’hagi accedit al seu contingut, s’entendrà que la notificació ha estat rebutjada, i aquesta notificació/comunicació ja no serà visible. El rebuig es farà constar a l’expedient i es tindrà per vàlidament efectuada la notificació, continuant, per tant,  el procediment o iniciant-se el termini per a interposar el recurs que procedeixi. Així mateix, per sol·licitar una còpia d’aquesta notificació/comunicació, quan ja no sigui visible, s’haurà de sol·licitar cita per incidències.

Igualment, s’ha de tenir present que el més d’agost és hàbil des d’un punt de vista administratiu i per tant, les notificacions o comunicacions efectuades durant aquest mes i que no siguin ateses en el termini de 10 dies abans senyalat s’entendran vàlidament notificades.

Per qualsevol consulta al respecte, no dubteu a posar-vos en contacte amb la comissió.

Salutacions cordials,

COMISSIÓ ESTRANGERIA

Documents

Contactes